top of page

להעז ולהצליח, דירה לעיצוב

מי אמר שחלל שאמור להכיל פונקציות ופינות שונות צריך קירות?

משפחה צעירה ודינאמית ברעננה, רכשה דירה בת 110 מ"ר, התכנון והעיצוב מתבטא בכך בכל חלק וחלק בדירה, התעוזה, הרצון למושלמות והשאיפה לתכנון פונקציונאלי מתאים עבורם.

בקשת ההורים העיקרית היתה לאפשר מקום לבנם לשחק, אך לא בסלון או בחלל המרכזי. לפיכך המעצבת תחמה חלל בעל הפרדה מהסלון, על ידי קיר גבס נמוך עם לייסט מעץ אלון מבוקע, המשתלב יחד עם הריהוט והפרקט לשימוש חלל משחקים. מעל קיר הגבס הנמוך תוכננו גופי תאורה אדומים מזכוכית הנותנים אפשרות של פרטיות והפרדה יחד עם השגחה, על העולל הקטן. בנוסף מוקם ארון נמוך, לנעליים ופריטים נוספים, חלקו העליון בעל לייסט עץ להמשכיות תחושת תיחום החלל. מצידו השני של הארון הנמוך ממוקם ארון כוורת לשמירה על ארגון וסדר בחדר המשחקים. בעזרת כל האלמנטים המעצבת יצרה חלל סגור לשם משחק ואירוח חברים, ופתוח לשם קשר עין והשגחה.

פונקציית החללים בסלון ובפינת האוכל הוגדרו על ידי הרהיטים אך עם זאת הרהיטים משתלבים בהרמוניה בעזרת הקיר המשותף וארונית הטלויזיה שעוצבה במיוחד לחלל זה. ארונית העוברת ומתמזגת לגבולות פינת האוכל. בנוסף הארונית התלוייה מעל פינת האוכל גם כן משתלבת ומשלבת בין שני מתחמים אלו.

הצבע האהוב על בני הבית הוא אדום ולכן הקיר המרכזי/המשפחתי בדירה נצבע בצבע אדום עז. קיר שעל גביו ממוקמות תמונות המשפחה שעם הזמן ניתן ואפילו מומלץ להוסיף עוד תמונות משמחות. קיר זה, גם בגלל מיקומו וצבעו נותן פוקוס, ויחד עם זאת יוצר אינטמיות ודרמתיות בחלל. צבע קיר זה ממשיך לתחומות המטבח ובכך משייך אותו לדירה ולשפה העיצובית שלה.

נועזות המעצבת בבחירתה בגוון האדום הנבחר ועימו ערבבה עוד צבעים מסקאלות שונות ויצרה חלל שמח, מקפיץ ונעים יחד. מה שהתאים לבני המשפחה כולה ומשמח אותם להכנס הביתה ביומיום, כמו למשל הבחירה בגוון הבסיס,ירוק בהיר, לכל הדירה שמדגיש את הרוגע, הרוך והעדינות לחלל.

הגדלת המטבח על חשבון חדר שרות שהיה במקור וכך התקבל מטבח גדול, מאוורר ומואר. בנוסף קיר הקשת שחצץ בין המטבח לחלל הדירה גם כן הוסר ובכך יצרה המעצבת מקור אור נוסף המשפיע על הדירה כולה.

יחידת ההורים עברה שינויי קל, חדר הארונות בוטל לטובת הגדלת חדרי שינה ומקלחת ההורים עברה שינויי ניכר. במקור המקלחת לא היתה נוחה לשימוש, בעיקר בגלל מיקום דלת הכניסה למקלחת שנתן את הבסיס לתכנון צפוף ולא נוח. לכן דבר ראשון שנלקח בחשבון, הוא שינויי מיקום דלת הכניסה והשימושים השונים. בעקבות זאת נותר מקום למקלחון גדול יותר לכל אורך המקלחת, היא ייצרה הפרדה של חללים בעזרת חיפויי נכון ובכך גרמה לתחושת מרחב יותר גדולה בחלל קטן זה. עבור הכנסת אור מקסימאלית ליצירת תחושת מרחב נבחר דלת זכוכית לדלת הכניסה למקלחת. הצבע השולט במקלחת הינו אפור בהיר לתחושת נקיון ומרחב, עם נגיעות סגולות לאווירה רומנטית.

האמבטיה הכללית המשמשת את הילד הקטן, תוכננה בתבונה ומיקומי השימושים בחלל ובכך ייצרה מקום לאסלה שלא היתה במקור,המעצבת שמרה על חומרים שמדברים עם חלל הבית וצבעוניותם כגון שימוש בירוק עדין בחיפויי להעביר שובבות לחלל, האריחים הלבנים נותנים כאן את הקונטרסט הנקיון וחלל מרווח יותר.

בדירה זו המעצבת הקשיבה ללקוח ולרצונותיו והגשימה אותם ויצרה דירה פונקציונאלית, מרווחת, מוארת וצבעונית המתאימה לזוג ובנם הקטן.

סימה זגורי וינגרטן מעצבת פנים | הנדסאית אדריכלות

bottom of page