top of page

טיפים לפני קנייה/השכרת דירה

הנה הגיע הרגע המיוחל, עוברים דירה ורוצים למצוא את הדירה המתאימה בדיוק עבורכם, אמנם לפעמים זה תהליך לא קצר אך לא לשכוח מספר נקודות חשובות שיש לבחון לפני רכישה/מעבר לדירה חדשה.

יש להשוות את היתרונות והחסרונות של כל חלל ובסופו של דבר להגיע למציאת הדירה המיועדת עבורכם

חוץ משיוך חיצוני של מיקום הדירה, קרבה למקומות אהובים או נדרשים, מספר חדרים ותחזוקה, אתייחס לחלל הפנימי של הדירה.

  • כניסה - כשאתם פותחים את דלת הכניסה לדירה ונכנסים, מה הדבר הראשון שאתם רואים?

זוהי זוית בה אתם, וגם האורחים שלכם, רואים את הדירה כל יום מחדש כשנכנסים אליה- השאיפה היא ברגע כניסתכם לדירה תראו את הדברים שגורמים לכם הכי לשמוח ולחייך על הגעתכם הביתה.

אם יש קיר/עמוד החוסם את חלל הכניסה יש לחשוב איך ניתן להוריד את הקיר או איך ניתן לשלב את העמוד בצורה נבונה ע"י הפיכתו לחלק מהחלל.

  • כיוונים - מאוד חשוב בדירה זרימת אוויר והתרעננות החלל, ויש להבין מהי בדיוק שושנת הרוחות בדירה איפה הצפון, דרום מזרח ומערב., ואיך זה משפיע על מיקומי הפונקציות בדירה.

המלצות לדוגמא : מיקום חדרי השינה במזרח- מבחינתי הכי כיף להתעורר ברוך על הבוקר עם קרני השמש המחממות. אך אם אתם אנשי צהריים/לילה יש סיכויי שקרני השמש יסנוורו אתכם ויפריעו לכם במנוחת הלוחמים. עם זאת ניתן על ידי וילונות מסויימים לחסום חלק או את כל קרני השמש וכך להחליט לנוחיותכם מתי מתאים לכם שמש ומתי לא.

המקום האידיאל המומלץ למיקום הסלון בחזית הצפונית, חזית זו מקבלת אור עקיף מפוזר ונעים מהשמש ולא קרני אור ישירות - שיסנוורו אתכם בזמן צפייה בטלויזיה או אירוח חברים. בנוסף לכך, זה חוסך גם עלויות של הפעלת מז"א מיותר לקירור הדירה היות והסלון לא מתחמם יתר על המידה כי אינו מקבל קרניים ישירות מהשמש. אם הסלון של הדירה ממוקם בכיוון מערב/דרום יש לחשוב על איזה סוג וילון שמים בויטרינה הפונה החוצה, לדוגמא תריס גלילה עליון אינו מתאים לחלון זה היות ורוב שעות היממה תתקבל קרני שמש מסנוורות ולא תדעו אם להשאיר את התריס פתוח/סגור, המלצה על וילון חצי אטום כך שנכנס אור אך לא קרני שמש חזקות. ניתן גם על ידי תכנון יותר נכון של מיקומי הכורסאות עצמן לא לקבל קרניים ישירות ולהנות מהסלון בצורה המיטבית.

חזית דרומית מקבלת אור ישיר מהשמש גם בקיץ ובעיקר בחורף כשמסלול השמש נמוך יותר (דרומי יותר) – חזית זו מקבלת אור ישיר ברוב שעות היממה ויש לחשוב איזה ריהוט שמים בחזית זו שמא לא יהרס מקרני השמש הישירות.

  • כימיה עם הדירה- איפה מיקומי הפונקציות המרכזיות בחלל, פינת אוכל, סלון , מטבח. והאם הן מסתדרות לכם בהרמוניה ואם לא אז איך ניתן לסנכרן אותן וליצור חלל אחיד ונעים עבורכם. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע על שינויים פנימיים בחלל ומיקומים –להקטין אזור מסויים לטובת הרחבת אזור אחר. אדריכל או מעצב בעלי ראייה מרחבית טובה יעזרו לכם בניצול יותר נכון וחכם של הדירה.

  • מקום שימושי - האם הדירה מתאימה לרהיטים שיש לכם (אם אתם מתכוונים להשתמש בריהוט הקיים שלכם), תנסו לדמיין היכן ימוקמו הרהיטים אם הם נכנסים מבחינת גודלם ומיקומם שלא יקטין את החלל או יגרום לו לשינויי נוחות החלל. לדוגמא אם יש לכם שולחן פינת אוכל שאתם מאוד מחוברים אליו ולא מוכנים להחליפו, האם הוא יכנס במיקום המיועד לו, ואם לא איך ניתן על ידי תכנון נכון ליצור מקום מתאים עבור השולחן.

התייחסו לפונקציות החלל אם הן נוחות לכם. האם אתם אנשים שאוהבים לארח, האם הסלון מספיק גדול, האם המטבח מספיק לכל הבישולים והמנעמים שתכינו שם או אולי אתם לא משתמשים במטבח וניתן להקטין אותו לטובת ניצול אחר של חלל.

סימה זגורי וינגרטן מעצבת פנים | הנדסאית אדריכלות

bottom of page